ساخت ویلا بدون جواز ساخت + راهکار

ساخت ویلا در باغ های خوش آب و هوا جزو اقداماتی محسوب می شود که شهرنشینان زیادی به آن علاقه مند هستند. برای بیشتر افراد زندگی شهری که سرشار از زرق و برق است آرامش زیادی ندارد، به همین خاطر این افراد به ساخت ویلا در روستاها علاقه نشان می دهند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ساخت ویلا پیش ساخته بدون جواز ساخت بپردازیم و با این موضوع بیشتر آشنا شویم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ساخت ویلا بدون مجوز

مجوز ساخت ویلا چیست؟

پیش از اینکه به بررسی ساخت ویلا بدون جواز ساخت بپردازیم باید بدانید ساخت و ساز در مکان های شهری و روستایی و دریافت مجوز ساخت و ساز جزو الزامات به شمار می روند. به همین دلیل پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. مجوزها در حقیقت صدور اجاره نامه هستند. اجازه نامه از طرف نهادهای نیمه دولتی نظیر دهیاری ها و شهرداری ها و مراجع صادر می گردد. آن ها اجازه ساخت و ساز به کسانی می دهند که زمین شان در حوزه استحفاظی قرار بگیرد. توجه داشته باشید مجوز یک نوع بازدارندگی برای ساخت و سازهای بی رویه و بی حساب می باشد. علاوه بر این با صدور مجوز سخت گیری های نسبتا زیادی انجام می شود. گاهی اوقات ساخت و ساز بدون مجوز نیز ممکن است انجام شود. در نتیجه به پروانه و مجوز هیچگونه نیازی نیست.

قانون جدید جواز ساخت

یکی از مهم ترین دلایلی که برخی از افراد درگیر ساخت ویلا بدون جواز ساخت می شوند، رعایت نکردن قوانین ساخت و ساز می باشد. برای ساخت و ساز و مقاوم سازی بناهای متعدد مانند زلزله باید به موارد زیادی توجه نمایید. سازه های پیش ساخته به شکل خودکار دارای مقاومت بالا هستند. به بیان دیگر یکی از مهم ترین ویژگی های و مزایای مهم سازه های پیش ساخته مقاوم بودن در برابر زلزله می باشد.

ساخت ویلا بدون مجوز

چگونه می توان بدون مجوز ویلای پیش ساخته را ساخت؟

ویلای پیش ساخته با ساخت ویلابدون جواز ساخت تفاوت زیادی دارد. خانه های پیش ساخته و انواع آن بین مردم محبوبیت زیادی دارند. در ویلای پیش ساخته از بهترین مصالح و متریال های نوین استفاده شده است. در ادامه به انواع ویلای پیش ساخته بیشتر می پردازیم:

  • سازه پیش ساخته ساندویچ پانل
  • سازه پیش ساخته آی اس اف
  • سازه پیش ساخته بتنی
  • سازه پیش ساخته چوبی
مشاهده مطلب مرتبط :  نحوه اجرای دور استخر با چوب ترموود

همه موارد ذکر شده در خصوص ویلای پیش ساخته به دو گروه تقسیم می شوند:

  • ویلای پیش ساخته بدون مجوز قابل حمل
  • ویلای پیش ساخته غیر قابل حمل

ساخت ویلا بدون مجوز

از ساخت ویلا بدون جواز ساخت چه می دانید؟

افرادی که قصد دارند به ساخت ویلا بدون جواز ساخت بپردازند باید بدانند برای این کار باید از شهرداری مجوز دریافت کنند. در صورتی که به منظور ساخت و ساز نتوانید مجوزهای لازم را دریافت نمایید، ویلای شما تخریب خواهد شد. به همین دلیل شهرداری مانع ساخت آن خواهد شد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم پیش از اینکه ساخت و ساز را شروع کنید، برای دریافت مجوز و پروانه اقدام کنید. باید بدانید نقشه های مورد نظر را که متخصصین و مهندسین طراحی نموده اند باید به شهرداری برده شود تا با استانداردها تطابق داده شوند. به همین خاطر اگر مشکل وجود داشته باشد باید در همان ابتدا رفع گردد.

برخی از افراد در درون باغ اقدام به ساخت ویلا بدون جواز ساخت می نمایند. به بیان دیگر آن ها مجوز لازم را دریافت نکرده اند. این کار بسیار غلط و اشتباه می باشد. دلیل آن می تواند به غیر قانونی بودن ساخت و ساز ربط داشته باشد. به همین دلیل طبق قانون، این سازه به هر مرحله ای برسد ممکن است به زودی تخریب گردد. به همین خاطر بهتر است علاوه بر وقت، هزینه خود را نیز تلف نکنید. شما می توانید از همان ابتدا مجوزهای لازم را دریافت نمایید، پس از آن شروع به ساخت و ساز کنید.

ساخت ویلا بدون مجوز

در پروانه ساخت ویلا چه اطلاعاتی ثبت می شوند؟

ما در بخش قبل توضیحاتی در خصوص ساخت ویلا بدون جواز ساخت ارائه دادیم. به یاد داشته باشید در پروانه ساخت اطلاعات بسیار مهمی ثبت می گردد. از این اطلاعات مهم می توان به مساحت زمین ویلا، نوع کاربری زمین، مهندسین ناظر پروژه، شماره پلاک ویلا، نوع اسکلت اشاره نمود. به موقعیت جغرافیایی زمین ویلا نیز توجه نمایید. بهتر است بدانید اگر نوع کاربری دیگری جزو کاربری مسکونی در پروانه ثبت شده باشد شما اجازه ساخت ویلا در آن زمین را به هیچ وجه ندارید. شما باید به عنوان خریدار به تمام نکات توجه داشته باشید، در پروانه ساخت حتما نوع کاربری، زمین مسکونی باشد. در غیر این صورت ممکن است برای شما دردسرهای زیادی به دنبال داشته باشد.

مشاهده مطلب مرتبط :  خانه های چوبی مناسب کدام مناطق هستند؟ + معرفی بهترین جایگزین برای مناطق نامناسب

آیا ساخت ویلا بدون جواز ساخت امکان پذیر است؟

ما در بخش های پیشین توضیحاتی درباره این موضوع بیان کردیم. ساخت ویلا بدون جواز ساخت یکی از اقداماتی است که برخی از افراد ممکن است آن را انجام دهند. توجه داشته باشید مجوزی که برای ساخت ویلا قرار است دریافت کنید بسیار اهمیت دارد که شما باید در ساخت ویلا به آن توجه کنید. بر اساس یک قانون مهم در کل کشور برای اینکه ویلا ساخته شود باید از شهرداری و برخی از اداره ها مجوز دریافت نمایید. بهتر است بدانید هرگونه ساخت و ساز بدون نظر شهرداری غیر مجاز تلقی می شود. به همین خاطر این کار غیر قانونی محسوب می گردد و نباید آن را انجام دهید. فقط ویلا چوبی است که نیاز به هیچ مجوزی ندارد. برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمائید.

ساخت ویلا بدون مجوز

چگونه مجوز ساخت دریافت نماییم؟

همانطور که در بخش ساخت ویلا بدون جواز ساخت ذکر کردیم، باید از شهرداری مجوز دریافت نمایید. مجوز ساخت در واقع اجازه نامه اصلی نهاد شهرداری محسوب می شود. این مجوز را  کسانی که دارای زمینی در حوزه استحفاظی هستند می توانند دریافت نمایند. به همین خاطر باید زیر نظر شهرداری و با توجه به قوانین وضع شده باشد. پس از آن می توانند در زمین خود ساخت و ساز ویلا را انجام دهند. مجوز یک عامل بازدارنده به شمار می رود و به این معنا است که مانع ساخت و سازهای بی رویه می شود.

این نکته مهم را به یاد داشته باشید در گذشته ساخت ویلا بدون جواز ساخت برای بسیاری از افراد مشکل ایجاد کرده است. به همین دلیل برای حفظ جان انسان ها این موضوع به تصویب رسیده است که باید ساخت و ساز تحت نظر شهرداری انجام شود. علاوه بر این حفظ نظم اجتماعی نیز بسیار مهم است و شهرداری به این موضوع اهمیت زیادی می دهد. این کار موجب می شود تا شهرداری بتواند بر ساخت و ساز نظارت بیشتری داشته باشد. این قانون مهم به ساخت ویلا نیز مربوط می شود.

مشاهده مطلب مرتبط :  مقاومت خانه های چوبی دربرابر آتش چقدراست؟ + راهکارهای پیشگیری از حریق

برای ساخت ویلای پیش ساخته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات زیادی در خصوص ویلای پیش ساخته وجود دارند که باید به آن ها توجه نمایید. از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های این نوع ویلا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت بازیافت متریال ساختمانی: خوب است بدانید یکی از اصلی ترین مواردی که باید در ساختمان سازی به آن توجه شود قابلیت بازیافت متریال ساختمانی می باشد.
  • استفاده بهینه از انرژی: برای خرید ویلا باید ویلایی را بخرید که محیط داخل را با عایق گرم نماید. علاوه بر این در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.
  • مقاومت بالا در برابر زلزله: ویلاهای پیش ساخته در برابر بلایای طبیعی به شدت مقاوم هستند.
  • طراحی دکوراسیون مطابق سلیقه مشتری: شما با خرید ویلای پیش ساخته می توانید فضای درونی خانه خود را با توجه به سلیقه ای که دارید طراحی کنید.
  • امکان جابه جایی ویلا: اگر تمایل دارید در یک منطقه خاص ویلا داشته باشید باید یک ساختمان جدید خریداری نمایید. ما به شما توصیه می کنیم ویلای پیش ساخته بخرید، زیرا این نوع ویلا جایگزین بهتری برای تان محسوب می شود.
  • دوام متریال به کار رفته در ویلاهای پیش ساخته: در مدت زمان کوتاه باید ویلاهای سنتی را بازسازی نمایید، اما با ویلای پیش ساخته شما دیگر این مشکل را ندارید. متریال به کار رفته در این سازه در برابر رطوبت، مقاوم هستند و به هیچ عنوان آسیب نمی بینند.
  • ساخت سریع ویلا: اصلی ترین مزیت که این نوع ویلا دارد این است که سریع ساخته می شود. به همین دلیل هزینه نهایی آن نیز کم است. شما در این ویلا با مصالح کمتر می توانید شیک ترین سازه را بنا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button