اجرای خانه پیش ساخته چوبی تا چند طبقه امکان پذیر است؟

با پیشرفت تکنولوژی و اختراع ابزارهای جدید، صنعت ساختمان سازی از این پیشرفت باز نمانده است. در این صنعت روش های نوینی به وجود آمده است که با استفاده از آنها ساخت و ساز بسیار آسان تر و پیشرفته تر خواهد بود. یکی از این روش ها عبارت است از ساخت خانه ی پیش ساخته. در این روش سرعت ساخت و ساز بسیار بالاست و در کمترین زمان و پایین ترین میزان هزینه می توان به ان دست یافت. در ادامه مطالب به مزایای خانه ی پیش ساخته و معایب آن می پردازیم و بررسی می کنیم تا چند طبقه می توان خانه پیش ساخته چوبی را بنا نمود.

خانه پیش ساخته چیست؟

ممکن است با شنیدن عبارت خانه پیش ساخته چوبی کانکس های سیاری که بدون امکانات هستند به ذهنتان برسند. اما با پیشرفت ابزارهای ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، ساخت سازه های پیش ساخته بسیار پیشرفته و به روز رسانی شده اند. خانه پیش ساخته در جنس های مختلف قابل ساخت می باشد، جنس هایی مانند چوب، بتن و فلز. در واقع این نوع خانه در مرحله ی اول در کارخانه یا کارگاه بنا می شود و اسکلت اصلی و دیوارهای مهم ان ساخته می شود. سپس در مرحله ی بعدی به مکان مورد نظر برای نصب انتقال داده می شود. پس از نصب، اقدامات نهایی و جزئیات آن آماده سازی می شوند.

مزایای خانه پیش ساخته چوبی

خانه یا ویلاهایی که به صورت پیش ساخته آماده می شوند دارای مزایای بسیاری هستند. اگر این خانه ها از جنس چوب باشند قطعا مزایای بیشتری نیز در آنها نهفته خواهد بود. خانه چوبی در برابر آسیب و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان و غیره از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به دلیل انعطاف پذیری و حالت کشسانی که چوب دارد، می تواند در هر شرایط جوی ثابت باشد و خود را از آسیب حفظ نماید. علاوه براین، سازه های چوبی عمر بسیار طولانی دارند و در صورت نگهداری درست، می توان دهه ها از آن ها استفاده نمود. اگر چوب سازه ها به طور درست و حرفه ای فرآوری شوند، مقاومت بسیار بالایی در برابر آفات، موریانه و حشرات مختلف خواهند داشت. خانه های پیش ساخته چوبی نیز از این قائده مستثنی نیستند. اگر به صورت دقیق و حرفه ای ساخته و نصب شوند، تمام این مزایا را خواهند داشت. به دلیل مقاومت بالا تا سالیان سال می توان در آنها زندگی کرد و لذت برد.

مشاهده مطلب مرتبط :  اجرا نما چوب پلاست

اجرای ویلای چوبی

آیا برای ساخت خانه پیش ساخته چوبی محدودیت متراژ وجود دارد؟

برخی افراد فکر می کنند ویلای پیش ساخته دارای محدودیت در زمینه متراز می باشد و نمی توان متراژ های بزرگ را به صورت پیش ساخته آماده کرد. اما در واقع اینطور نیست. با پیشرفت ابزارآلات و لوازم ساختمان سازی، هر متراژی را می توان برای خانه پیش ساخته چوبی در نظر گرفت. با بیشتر شدن متراژ، طبیعی است که فرآیند ساخت طولانی تر باشد یا حمل و نقل و نصب آن سخت تر و پیچیده تر باشد، اما نمی توان گفت این کار نشدنی است. برای نصب خانه با متراژ بالا می توان آن را به قطعات کوچک تقسیم کرد و آنها را در کنار یکدیگر نصب نمود. این اقدام موجب آسان تر شدن حمل و نقل و نصب می شود و در عین حال، تاثیری در کیفیت سازه نخواهد داشت. حتی می توان ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس را به صورت پیش ساخته بنا کرد و در محل مورد نظر نصب نمود. در ادامه مطالب محدودیت در تعداد طبقات خانه پیش ساخته را نیز بررسی خواهیم کرد.

چرا خانه چوبی بهتر از خانه بتنی است؟

همانطور که در قسمت های قبلی گفتیم، اصولا چوب دارای ویژگی هایی است که موجب خاص بودن و مقاوم بودن آن می شوند. ویلای چوبی پیش ساخته علاوه بر مقاومت و کیفیت باطنی، دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا می باشد. این موضوع موجب می شود تا افراد زیادی جذب شوند و ترجیح دهند تا در یک ویلای چوبی اقامت داشته باشند. چوب به دلیل ماهیت طبیعی که دارد و باتوجه به اینکه مستقیما از دل طبیعت به زندگی انسان ها وارد شده است، حس خوب را به بیننده القا می کند. همچنین، سازه های چوبی دارای ظاهر مدرن و زیبایی هستند که هیچ وقت قدیمی نمی شوند و هرکسی با دیدن آنها مشتاق می شود. با توجه به همین ویژگی های ظاهری و باطنی که چوب دارد، می توان گفت که سازه های چوبی طرفداران بیشتری نسبت به سازه های بتنی دارند.

مشاهده مطلب مرتبط :  کانکس چوبی در کرج

اجرای خانه پیش ساخته چوبی تا چند طبقه امکان پذیر است؟

بسیاری از خانه های چوبی به صورت ویلا هستند که ممکن است یک طبقه، دوبلکس، یا تریبلکس باشند. خانه های چوبی پیش ساخته نیز محدودیتی در حوزه ی طبقات ندارند. بسته به سفارش مشتری، متراز زمین، مکان مورد نظر و موارد دیگر می توان تعداد طبقات ویلای پیش ساخته را تعیین نمود. در این مورد هیچگونه محدودیتی از نظر ساختاری و فنی وجود ندارد. برخلاف باور عموم مردم که فکر می کنند خانه های پیش ساخته دارای محدودیت در ساخت و ساز هستند و نمی توان طرح های دلخواه را بر روی آنها اجرایی کرد، باید بگوییم که اینطور نیست. به راحتی می توان هرگونه طرح و نقشه ای را در خانه های پیش ساخته اجرایی کرد. همین موضوع موجب تنوع بیشتر در این زمینه و رضایت تمام سلیقه ها نیز می شود.

اجرای خانه پیش ساخته

نتیجه گیری

افرادی که علاقمند به طبیعت و اقامت در آن هستند، بهترین گزینه برای آنها می تواند یک کلبه چوبی در دل جنگل باشد. در چنین مکانی می توانند از آرامش خود لذت ببرند و در کنار خانواده باشند. اما ممکن است برخی تصور کنند ساخت خانه چوبی کار بسیار دشوار، زمان بر و پرهزینه است، و به همین راحتی از آرزوهای خود دست می کشند. اما در واقعیت اینطور نیست. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی، راه های آسوده ای برای ساخت و ساز به وجود آمده است. یکی از این راه ها، ساخت خانه پیش ساخته چوبی می باشد. این خانه ها را می توان در کمترین زمان و هزینه در محل موردنظر نصب نمود. در این مقاله بررسی نمودیم که اجرای این خانه های پیش ساخته تا چند طبقه مجاز است؟ درواقع، ساخت آنها محدودیتی ندارد و تنها با رعایت ایمنی در ساخت و ساز و استفاده از مصالح با کیفیت می توان یک سازه ی مقاوم و زیبا را به مشتریان ارائه داد.

مشاهده مطلب مرتبط :  قیمت خانه پیش ساخته 30 متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button