اجرا نما چوب پلاست

یکی از زیباترین نماهای ساختمانی که شما می توانید برای انواع ساختمان ها انتخاب کنید، علاوه بر خانه چوبی ، نما چوب پلاست می باشد. ارزان بودن این نما یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود. پلاستیک، آرد، الیاف طبیعی و ترمو پلاستیک از جمله موادی هستند که تشکیل دهنده چوب پلاست می باشند. هر یک از این مواد که برای تولید چوب پلاست به کار گرفته می شوند از مواد دیگری ترکیب شده اند. کیفیت آنها باید بسیار عالی باشد تا کیفیت چوب پلاست را بالاتر ببرد. به همین دلیل زمان خرید چوب های متنوع پلاست باید به خوبی کیفیت مواد تشکیل دهنده آنها را بررسی نمایید.

به طور کلی باید بدانید که نما چوب پلاست مزیت های زیادی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بین انواع نماهای ساختمانی نمونه چوب پلاست را انتخاب می کنند. چوب پلاست یکی از محصولات جدید به شمار می رود که از آن استفاده زیادی می کنند. چوب پلاست ضد آب می باشد و رطوبت وارد آن نمی گردد. چوب پلاست به عنوان بهترین عایق شناخته می شود که از هر نظر در برابر اشعه های مضر مقاومت می کند. دلایل زیادی وجود دارد که افراد بر اساس همین دلایل از چوب پلاست به عنوان نمای ساختمان استفاده می کنند.

دلایل اجرای نما چوب پلاست

برخی از دلایل و مزیت هایی که موجب شده است اجرا نما چوب پلاست در ساختمان های امروزی افزایش پیدا کند عبارت است از :

  1. ضد آب و عایق بودن متریال های چوب پلاست

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که موجب شده است از چوب پلاست به عنوان نمای ساختمان استفاده کنند ضد آب بودن چوب می باشد. این چوب ضد رطوبت می باشد و تولید آن را به گونه ای انجام می دهند که 100 درصد ضد آب باشد. ضد آب بودن این چوب کمک می کند که طول عمر آن به نسبت بسیاری از دیگر متریال ها افزایش پیدا کند. همچنین باید به خوبی بدانید که چوب پلاست در برابر سرما و گرما به عنوان بهترین عایق عمل می کند. به دلیل عایق بودن این متریال از آن در بخش های متنوع نما ساختمان استفاده می کنند.

  1. آنتی باکتریال بودن چوب پلاست

از آنجایی که چوب پلاست آنتی باکتریال است در برابر جذب و نفوذ هر نوع باکتری و میکروب مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. نمای ساختمان چوب پلاست مانع ورود هر نوع اسید و چربی می شود، به همین دلیل باید بدانید که زیبایی آن هرگز از بین نمی رود. این نما در برابر تمامی عواملی که بیرونی هستند مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و به همین دلیل طول عمر زیادی دارد. انبساط و انقباض درون این چوب به وجود نمی آید. در واقع باید بدانید که در دشوارترین شرایط آب و هوایی تغییری در نما به وجود نمی آید.

مشاهده مطلب مرتبط :  ویلا چوبی ماسال

قیمت چوب پلاست

  1. وزن کم نمای ساختمان چوب پلاست

یکی از دیگر مزیت هایی که از نما چوب پلاست دریافت می شود وزن کم آن است. باید بدانید با اینکه وزن این نما کم است مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در واقع چوب پلاست در برابر هر ضربه و آسیبی می تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهد. همین ویژگی آن موجب شده است که از آن به عنوان مقاوم ترین و بهترین نما نام ببرند. عمر مفیدی که این نما از خود نشان می دهد تا 30 سال می باشد. در این 30 سال شما  زمانی که به نما دقت کنید هیچ نوع آسیبی را روی آن مشاهده نخواهید کرد. شما با تمامی مواد شوینده ای که در بازار وجود دارد می توانید این نمای ساختمان را تمیز کنید.

  1. مقاوم در برابر ورود جانوران

یکی از دیگر مزیت ها و دلایلی که موجب می شود شما نمای ساختمان چوب پلاست را انتخاب کنید، مقاومت آن در برابر نفوذ جانوران و موریانه ها می باشد. مقاومت بالایی که چوب پلاست در برابر نفوذ جانوران و موریانه ها دارد از جمله مزیت های ویژه و مهم چوب پلاست به شمار می رود. این محصول به صورت 100 درصد قابلیت بازیافت دارد. هماهنگی ویژه ای که این محصول با محیط زیست دارد یکی از نشانه های کیفیت بالای آن به شمار می رود. اگر ضربه ای به این محصول وارد شود هیچ ترکی روی آن ایجاد نمی شود.

چگونگی نصب نما چوب پلاست روی ساختمان

امروزه بسیاری از افراد برای اینکه نمای ساختمان خود را زیباتر نمایند از چوب پلاست استفاده می کنند. چوب پلاست از جمله بهترین و کاربردی ترین متریال هایی می باشد که طرح چوب است و زیبایی بی نظیری را به نمای ساختمان می بخشد. به همین دلیل بیشتر افراد یکه به نمای طرح چوب علاقه زیادی دارند این نما را انتخاب می کنند و روی ساختمان اجرا می نمایند. رنگ بندی های متنوعی از این نما را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها را طبق سلیقه شخصی خود می توانید به کار بگیرید.

مشاهده مطلب مرتبط :  نرم افزار طراحی سازه های چوبی + دانلود

نصب نما چوب پلاست باید توسط افراد حرفه ای انجام شود دقت داشته باشید که باید برای نصب این نما از تجهیزات و ابزارآلات ویژه ای استفاده شود. بنابراین نصب نما را خودتان نباید انجام دهید. بسیاری از افراد برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهند خودشان اقدام به نصب نما می کنند. در صورتی که درز و یا شکاف در ابعاد چوب پلاست ایجاد شود به صور کلی ساختار ساختمان با مشکل مواجه می شود. بنابراین به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به نصب چوب پلاست نمایید.

قیمت اجرای چوب پلاست برای نما

بسیاری از افرادی که مایل هستند از چوب پلاست برای نمای ساختمان خود استفاده کنند هزینه برایشان اهمیت زیادی دارد. بنابراین آنها باید به خوبی قیمت هر یک از برش های متنوع ایجاد شده روی نما را بررسی کنند و سپس از چوب پلاست استفاده نمایند. دقت داشته باشید که اگر شما از تولیدکنندگان چوب پلاست را برای نمای ساختمان خریداری کنید هزینه کمتری برای اجرای نما پرداخت خواهید کرد. بنابراین برای خرید برش ها و ابعاد بیشتر چوب پلاست تنها باید به عمده فروشان فعال در این زمینه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button