آموزش اتوکد (AutoCad) از صفر تا صد + آموزش نصب اتوکد

نرم افزار اتوکد چیست؟

نرم افزار اتوکد یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی صنعتی است که توسط شرکت Autodesk توسعه داده شده است. این نرم افزار در زمینه های مختلفی از جمله مهندسی عمران، معماری، طراحی ماشین، صنایع، طراحی لوگو و سایر زمینه های مرتبط با طراحی و مدلسازی سه بعدی استفاده می شود. با استفاده از اتوکد، کاربران می توانند طرح های پیچیده را با دقت و سرعت بالا طراحی و مدلسازی کنند.

نرم افزار اتوکد قابلیت های بسیاری دارد که از جمله آن ‌ها می ‌توان به طراحی 2D و 3D، مدیریت پروژه، نمایش و ویرایش فایل ‌های CAD، تشخیص خطاهای طراحی، طراحی خانه چوبی و بتنی، طراحی ویلا چوبی و بتنی، ایجاد نقشه های برق و مکانیکی و طراحی قطعات صنعتی اشاره کرد. همچنین، قابلیت اتصال به سایر نرم افزارهای مرتبط با طراحی، از جمله Revit و Civil 3D، از دیگر ویژگی های اتوکد است. اتوکد در لیست بهترین نرم افزار های معماری نیز ذکر شده است.

نرم افزار اتوکد در حال حاضر در نسخه های مختلفی برای سیستم عامل ویندوز عرضه می شود. همچنین، شرکت Autodesk نیز برای کاربران اتوکد، دوره های آموزشی و مدارک مختلفی را ارائه می کند تا کاربران بتوانند از قابلیت های این نرم افزار به بهترین شکل استفاده کنند.

مراحل نصب نرم افزار اتوکد  (AutoCad) از صفر تا صد

در این مطلب قصد داریم مراحل نصب نرم افزار اتوکد را به صورت گام به گام با تصاویر به شما آموزش دهیم، پس برای یادگیری با ما همراه باشید.

در ابتدا، مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما قطع شده و آنتی ویروس شما خاموش است. سپس فایل نصب نرم افزار اتوکد را باز کرده و روی دکمه “” Setup  کلیک کنید. در صفحه باز شده، گزینه ” ” Install را انتخاب کنید، همانند تصویر زیر.

مشاهده مطلب مرتبط :  خرید ویلا با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

آموزش نصب اتوکد

پس از انتخاب گزینه “” Install ، بر روی دکمه “” Accept  کلیک کنید و سپس روی گزینه ” ” Next کلیک نمایید تا به صفحه بعدی بروید.

آموزش نصب اتوکد

اگر نسخه ای که در دسترس دارید، یک نسخه همراه با کرک می باشد، باید گزینه “” Stand-alone و “I have     my product information” را طبق تصویر زیر انتخاب نمایید. در بخش بعدی، شما باید شماره سریال و کلید محصول را وارد کنید. ( معمولا داخل فایلی که دانلود می کنید برای شما قرار داده شده است) بعد از آن گزینه  “next”را مانند تصویر زیر کلیک کنید.

آموزش اتوکد

شما می ‌توانید با استفاده از دکمه “” Browse ، مسیر نصب نرم افزار اتوکد را تغییر دهید. سپس بر روی دکمه  Install “” کلیک کنید تا نرم افزار نصب شود.

آموزش اتوکد

مدتی صبر نمایید تا نرم افزار اتوکد نصب شود.

آموزش اتوکد

بعد از اتمام نصب نرم افزار اتوکد، دکمه finish را بزنید.

آموزش نصب اتوکد

بعد از پایان عملیات نصب نرم افزار اتوکد، برنامه را باز کنید و منتظر بمانید تا برنامه به درستی اجرا شود.

آموزش اتوکد autocad

در صورتی که پنجره ‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده شد، چک ‌باکس I have read and accept را نشانه گذاری کنید، سپس بر روی دکمه ”  ” I Agree کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

آموزش کرک اتوکد

بر روی گزینه active  کلیک راست نمایید.

آموزش اتوکد

حال گزینه close  را بزنید و در صورت نمایان شدن پیغام yes  را کلیک کنید.

آموزش نصب توکد autocad

مجددا گزینه active را بزنید و پس از آن حالت I have an activation code from Autodesk را بزنید و بر روی دکمه ی Next کلیک نمایید.

مشاهده مطلب مرتبط :  چه نوع چوبی برای ساخت ویلا چوبی مناسب است؟ + معرفی انواع چوب

آموزش اتوکد

ابتدا فایل Keygen را اجرا کنید. Request Code موجود در پنجره فعال ‌سازی را کپی کرده و در فیلد Request Code در Keygen وارد کنید. با کلیک بر روی دکمه Generate، کد فعال ‌سازی جدیدی برای شما تولید می‌ شود.

آموزش فعال سازی اتوکد

بر روی  patch کلیک نمایید.  بعد از آن ok  را بزنید.

آموزش کرک اتوکد

بعد از نمایش دادن تیک سبز بر روی finish کلیک کنید.

آموزش نصب اتوکد

در مرحله آخر بر روی ok کلیک کنید. تا نرم افزار اتوکد اجرا شود.

آموزش autocad

اگر با انجام مراحل قبلی نتوانستید نرم افزار اتوکد را فعال کنید، فایل Keygen را از پوشه Crack در مسیر نصب برنامه کپی کنید و سپس با استفاده از روش گفته شده، برنامه را فعال کنید. توجه داشته باشید که باید از به ‌روزرسانی برنامه خودداری کنید و در صورت اتصال به اینترنت، باید برنامه را بسته باشید.

تماس با زرین ویلا

شرکت زرین ویلا، به ساخت و ساز خانه‌ چوبی و بتنی نیز می ‌پردازد. اگر به دنبال خرید یا ساخت ویلا‌ چوبی هستید، می ‌توانید به شرکت زرین ویلا مراجعه کرده و از خدمات آن بهره ‌مند شوید.

در صفحه ‌های مختلف شرکت زرین ویلا، امکاناتی برای ایجاد نظرات و بررسی ‌های مشتریان در مورد ویلا و خانه چوبی وجود دارد. همچنین، در صفحه‌ های مختلف، شما می ‌توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید و از آن‌ ها در ساخت یا خرید کمک بگیرید.

بنابراین، اگر به دنبال خرید یا ساخت خانه‌ی چوبی هستید، می‌توانید با مراجعه به شرکت زرین ویلا، از امکانات آن بهره‌مند شوید و در صورت نیاز با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید.

مشاهده مطلب مرتبط :  طراحی خانه چوبی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button