خرید ویلا با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

ارزهای های دیجیتال دردنیای پیشرفته ی امروز طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تا چند سال قبل هیچ کس اطلاعاتی دراین زمینه نداشت و حتی توضیح آن برای عده ای سخت بود. اما امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با ارزهای دیجیتال آشنایی نداشته باشد. اما آیا این ارزها برای انجام معاملات مانند خرید ویلا، خانه یا ماشین مناسب هستند؟ دراین مقاله قصد داریم تا پاسخ این سوال را بدهیم و این موضوع را بررسی نماییم.

تعریف ارزدیجیتال

ارزدیجیتال یا Cryptocurrency  که درفارسی به آن رمز ارز نیز گفته می شود نوعی واحد پول دیجیتال است. اما تفاوت آن با ارزهای دیگر این است که وجود خارجی ندارد و فقط در فضای مجازی و دیجیتال می توان ازآن استفاده کرد. درواقع ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی و قابل لمس وجود ندارند. شاید درابتدا بسیار پیچیده به نظر بیاید اما باید بگوییم که اصلا اینطورنیست. رمز ارزها دارای انواع مختلفی هستند که ازهرکدام به منظورخاصی استفاده می شود. اما بیت کوین را پادشاه ارزهای دیجیتال می نامند زیرا طرفداران بیشتری دارد و مزیت های خاصی نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال را داراست.

ارزدیجیتال، قانونی یا غیرقانونی؟

سالهاست که درکشورهای بزرگ و پیشرفته مانند آمریکا، ارزهای دیجیتال استفاده می شوند و قوانین مشخصی برای آنها وجود دارد. اما درایران هنوز قانون مشخصی برای این نوع ارز درنظر گرفته نشده است. اما مسئولان اعلام کرده اند که استخراج ارزهای دیجیتال غیرقانونی نمی باشد و باید برای انجام آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفته شود. درصورت گرفتن مجوز دیگر مشکلی برای استخراج آن وجو نخواهد داشت. طبق ماده دوم قانون مجازات عمومی که درآن ذکر شده است، هیچ کاری را نمی توان جرم دانست مگرآنکه به واسطه قانون برای آن اقدامات تربیتی یا مجازات تعیین شده باشد. بنابرهمین قانون، و باتوجه به اینکه استفاده از ارزهای دیجیتال درمعاملات جرم انگاری نشده اند، استفاده از آنها غیرقانونی نمی باشد. و می توان در معاملات خرید وفروش مستقلات از آنها استفاده نمود.

مشاهده مطلب مرتبط :  اولین سازنده ویلا در متاورس + بازدید 360

مزیت رمزارزها

بامقایسه ارزهای دیجیتال با ارزهای فیزیکی و پول های رایج درمی یابیم که ارزهای دیجیتال مزیت هایی مخصوصی دارند. یکی ازمزیت های آنها سرویس بلاک چین غیرقابل ردیابی است. به این معنا که جابجایی این ارزها بدون هیچگونه پیگیری و ردیابی قابل انجام است و امنیت بسیار بالایی دراین زمینه دارند. حتی نهاد یا سازمان سازنده ی آنها نیز قابل شناسایی نمی باشد. مزیت دیگرآنها غیرقابل تحریم بودن آنهاست. بسیاری ازکشورها امروزه درحال استفاده از ارزهای دیجیتال درچرخه اقتصادی خود هستند و هیچ کشوردیگری قادر به تحریم آن نیست. که این مزیت درکشور ما و باتوجه با تحریم های اقتصادی آمریکا می تواند مناسب باشد. یکی دیگر ازمزیت های ارزهای دیجیتال آسان بودن استفاده از آنهاست. اگر شما معامله ی سنگینی انجام دهید حتما درگیر مراحل بانکی و مالیاتی خواهید شد. و کارهای اداری زیادی لازم است. اما درمورد رمزارزها اینطور نیست. به راحتی با گوشی همراه خود می توانید مبالغ سنگین را جابجا کنید بدون آنکه حتی به بانک مراجعه نمایید یا مالیات زیادی را پرداخت نمایید. سهولت درجابجایی نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال قابلیت سرمایه گذاری آنهاست. به دلیل افزایش طرفداران و خریداران این ارزها، درحال رشد هستند. بنابراین انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری های کلان می باشد. همچنین، به دلیل دیجیتال بودن آن، نگهداری ازآنها سهولت بیشتری دارد. زیرا احتمال سرقت آن وجود ندارد و خیال شما آسوده خواهد بود.

خرید ویلا با ارزدیجیتال

معایب ارزدیجیتال

با ویژگی های مثبتی که درباره رمزارزها گفتیم باید توجه داشته باشیم که معایبی نیزدارند. یکی از معایب آن این است که اگر شما رمز خود را فراموش کنید دیگر هیچ راهی برای ورود به کیف پول خود نخواهید داشت. و به هیچ عنوان امکان بازیابی آن وجود ندارد و احتمال ازدست دادن سرمایه به این صورت ممکن است. یکی دیگر از نکات منفی آن این است که امکان تغییراطلاعات ارزهای دیجیتال وجود ندارد. به این معنا که اگر به هردلیلی ارزدیجیتال را به حساب شخص اشتباهی انتقال دهید، نمی توانید دوباره آن را پس بگیرید. باتوجه به اینکه مراحل اداری و بانکی برای آن وجود ندارد نمی توان ارز انتقال یافته را پیگیری نمود. ازدیگر نکات منفی که باید به آن توجه داشت، این است که نوسانات قیمت در این نوع ارزها زیاد است و هیچگونه تضمینی برای سود یا ضرر آنها وجود ندارد. بنابراین ممکن است سرمایه خود را با نوسان قیمت ها ازدست دهید.

مشاهده مطلب مرتبط :  10نکته آموزشی مشارکت در ساخت

استفاده ازارزدیجیتال درمعاملات

هرچقدرارزهای دیجیتال بیشتر شناخته می شوند، استفاده ازآن نیز گسترده ترمی شود. مردم امروزه اطلاعات بیشتری دراین زمینه دارند و استفاده ی بیشتری از آن می کنند. همانطور که درقسمت قبل بیان کردیم، جابجایی و انتقال رمزارزها بسیار آسان است. به همین دلیل، درمعاملاتی که دارای مبالغ هنگفت هستند و ممکن است مسیرهای اداری و مالیاتی زیادی داشته باشند، استفاده از ارز دیجیتال گزینه ی مناسب تری خواهد بود. درایران هم باتوجه به قوانین بانک مرکزی و دیگر سازمانهای مربوطه، هیچ گونه مانعی برای تبادل رمزارز در معاملات ملکی وجود ندارد. یکی ازاستفاده های ارزدیجیتال، خرید ویلا چوبی می باشد. برای خرید ویلا درشمال کشور یا مناطق شمال تهران شما می توانید به راحتی ارزدیجیتال پرداخت کنید و معامله خود را انجام دهید. باتوجه به امنیت اینگونه ارزها، ازنظر امنیتی هم هیچگونه مشکلی نخواهید داشت. برای انتقال ارزدیجیتال درمعامله می توانید اطلاعات گیرنده را وارد کرده و پس ازتایید آنها انتقال را انجام دهید. یا با اسکن کردن کد QR این فرآیند را سریع تر نمایید. حتی می توانید با استفاده از روش NFC و قراردادن دو گوشی درکنار هم میزان ارزدیجیتال مورد نیاز را به راحتی انتقال دهید و معامله خود را تکمیل نمایید.

نتیجه گیری

باافزایش استفاده ازرمزارزها در معاملات باید برخی نکات را راجع به آنها بدانیم. دراین مقاله سعی کردیم مزایا و معایب آنها را ذکرکنیم. همچنین باید ازنظر قانونی بدانیم آیا استفاده ازآنها مجازاست یاخیر. بنابراین طی این مطالب دریافتیم که استفاده از ارزهای دیجیتال درمعاملات هیچگونه مانع قانونی ندارد. برای انجام معاملات ملکی یا خرید ماشین می توانید ارزدیجیتال را تبادل کنید. زیرا نیاز به طی مراحل بانکی و مالیاتی ندارد و می توانید به راحتی و درزمان کوتاه آن را انتقال دهید. حتی برای خرید خانه پیش ساخته در مناطق مختلف نیز می توانید از ارزهای دیجیتال استفاده نمایید.

مشاهده مطلب مرتبط :  معرفی انواع لوله ساختمان و مزیت و معایب آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button