ساخت ویلا چوبی درکرج

برای ساختن یک ویلا قطعا گزینه های زیادی وجود دارند، اما اکثر مردم با ویلاهای چوبی بیشتر موافق هستند. باتوجه به اینکه امروزه شاهد افزایش تعداد ویلا و کلبه های چوبی در مناطق کوهستانی یا ییلاقی هستیم، حتما شما هم حس کرده باشد که اقامت در یک ویلای چوبی در دل طبیعت چقدر می تواند آرامش بخش باشد. همچنین، انتخاب محل ساخت و نصب ویلا نیز مسئله ی مهمی است. یکی از مناطقی که مناسب شهروندان تهرانی یا کرجی باشد، مناطق کوهستانی اطراف شهر کرج است که دیدن طبیعت آن هربیننده ای را به وجد می آورد. دراین مقاله مزیت های ساخت ویلای چوبی درکرج را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ساخت خانه چوبی در اطراف کرج

جاده چالوس که نام رسمی آن جاده 59 می باشد، یکی ازمهمترین مسیرهای اصلی منتهی به شمال کشوراست که از شهرکرج شروع می شود و تا شهرچالوس درمازندران ادامه دارد. این جاده را می توان یکی اززیباترین جاده های جهان دانست. به دلیل طبیعت بکر و بی نظیری که دارد به شما این امکان را می دهد که هم زمان با رانندگی مناظر زیبایی را تماشا کنید و از مسیر سفرخود لذت ببرید. باتوجه به اینکه جاده در موازات رودخانه کرج واقع شده است، در اطراف این رودخانه روستاهای زیادی وجود دارند که همه ی آنها دارای طبیعت چشم نوازی هستند. روستاهای شهر کرج که در مسیر جاده چالوس قراردارند تبدیل به مناطق محبوبی برای گردشگران و مسافران شده است. برخی از این روستاها عبارتند از: روستای کندر، روستای گچسر، روستای حسنکدر، روستای ارنگه، روستای وله و … به دلیل آب  و هوای مطلوب و طبیعت بی نظیری که این منطقه و جاده دارند، بسیاری از شهروندان تهران یا کرج علاقه دارند تا تعطیلات خود را دراین مناطق سپری کنند. به همین دلیل، ساخت ویلای چوبی در این روستاها مزیت های فراوانی دارد. نزدیک بودن به کرج، جاده ی زیبا، امکانات خوب، طبیعت چشم نوازو غیره از مزیت های آ ن می باشد که طبیعت دوستان را برای ساخت ویلای چوبی دراین روستاها ترغیب خواهد کرد.

مشاهده مطلب مرتبط :  10نکته آموزشی مشارکت در ساخت

خانه چوبی در کردان:

این روستا در15 کیلومتری شهرکرج قراردارد و با هشتگرد 15 کیلومترو با کوهسار5 کیلومترفاصله دارد. روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است و قدمت آن به بیش از هزارسال می رسد. براساس تحقیقات برخی باستان شناسان، گفته می شود این روستا در قرن پنجم هجری مرکز نظامی و سیاسی کرج بوده است. طبیعت و آب  وهوای این روستا مثال زدنی است و دل هر طبیعت گردی را می برد. ساختن ویلای چوبی در این روستا می تواند نتیجه شگفت انگیزی داشته باشد. زیرا می توان طبیعت ناب و آب و هوای سالم را درکنار یک اقامت گاه لوکس و آرام داشت و از هردو لذت برد. دراین روستا باغات فراوانی وجود دارند که بیشتر آنها دارای محصولات گیلاس، زردآلو، آلبالو، گردو و توت هستند. دلیل حاصلخیزی خاک و زمین این منطقه را بی شک می توان وجود رودخانه ارتفاعات کهاردانست. وجود این رودخانه زلال دراین روستا طبیعت آن را بسیار زیباتر کرده است. قطعا اقامت داشتن درویلای چوبی واقع دراین روستا تجربه ی دلنشینی خواهد بود.

ساخت خانه چوبی در کردان

ویلا چوبی در برغان:

این روستا درشهرستان ساوجبلاغ و بین کرج و هشتگرد واقع شده است. روستای برغان در شمال غربی کرج و دامنه جنوبی ارتفاعات البرز قراردارد. این منطقه به دلیل قرارگرفتن بین دو رود سنج و شاهرود دارای طبیعت بی نظیری می باشد. قدمت این روستا به دوهزارسال قبل ازمیلاد می رسد که به همین دلیل علاوه برلذت بردن از طبیعت آن می توان از مکانهای تاریخی نیز بازدید کرد. اقامت درچنین روستایی حتما خالی ازلطف نیست و موجب شادمانی طبیعت گردان بسیاری می شود. اما با ساختن ویلای چوبی دراین روستا می توان اقامت خود را لذت بخش تر کرد و از طبیعت زیبای آن لذت بیشتری برد. منظره ی ویلای چوبی درمیان درختان قدیمی و بلند قد این منطقه بسیار جذاب خواهد بود. یکی ازمناطق دیدنی این روستا، آتشگاه است که فاصله کوتاهی با کرج دارد و از زیباترین نقطه های این منطقه است. علاقمندان به ورزش سوارکاری می توانند دراینجا اقامت بهتری داشته باشند زیرا این روستا پیست های اسب سواری و سوارکاری مناسبی دارد. پس ازگشت و گذارفراوان در روستای برغان و لذت بردن از تفریحات آن، استراحت دریک ویلای چوبی بسیار دلچسب خواهد بود. به شما هم توصیه می کنیم تا از مزایای ویلای چوبی دراین منطقه استفاده کنید و لذت ببرید.

مشاهده مطلب مرتبط :  اولین سازنده ویلا در متاورس + بازدید 360

خانه چوبی در طالقان:

شهرستان طالقان که در96 کیلومتری کرج قراردارد، از شمال با مازندران و از شمال غربی با منطقه الموت و ازجنوب با ساوجبلاغ همجواراست. این شهرستان منطقه ییلاقی و کوهستانی است که درفصل بهاروتابستان دارای هوای متعادل و مطلوبی است، که می تواند به دلیل قرارگرفتن درمیان رشته کوه البرز نیز باشد. طالقان شهرستان پرآبی است که کشاورزی در آن رواج خوبی دارد و مردم بومی آنجا معمولا به این شغل مشغول هستند. همانطور که می دانید جایی که وفورآب باشد حتما درآنجا زندگی بهترجریان خواهد یافت. به همین دلیل، اقامت در شهرستان طالقان می تواند برای ساکنین کرج یا تهران می تواند جذاب باشد. زیرا آنها می توانند کمی از زندگی شلوغ شهری جدا شده و اوقات خود را در یک کلبه چوبی دنج و آرام که منظره خوبی هم دارد، بگذرانند.

ساخت ویلا چوبی در طالقان

نتیجه گیری

کرج یکی از بزرگترین و شلوغ ترین شهرهای کشور است که سکونت در آنجا مردم را دچار خستگی ازروزمرگی و ازدحام خواهد کرد. به همین دلیل است که عموم مردم به دنبال جایی برای استراحت ذهنی و جسمی هستند. اگر این مکان در دل طبیعت باشد که حتما خیلی بهتر خواهد بود. و اگراین مکان اقامت یک ویلای چوبی نقلی و زیبا باشد بی شک لذت آن چندین برابر خواهد شد. دراین مقاله شهرها و روستاهای خوش آب و هوای اطراف شهرکرج را معرفی کردیم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و ویلای چوبی خود را در آن بنا کنید. این مناطق حومه ی شهرکرج باتوجه به طبیعت مطلوبی که دارند همه را به خود جذب می کنند. کمتر کسی پیدا می شود که با دیدن طبیعت این مناطق شگفت زده نشود. حتما اقامت در چنین مکانهایی آرامش را به شما هدیه خواهد داد. با شناختن بهتر این روستاها و شهرها انتخاب بهتری خواهید داشت. داشتن یک ویلای چوبی با طراحی زیبا در طبیعت سرسبز و کوهستانی چیزی جز زیبایی را دربرنخواهد داشت.

مشاهده مطلب مرتبط :  آموزش رایگان نرم افزار های معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button