آموزش رویت (Revit) مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار رویت چیست؟

نرم افزار رویت  (Revit) یکی از محبوب ‌ترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی است که توسط شرکت Autodesk توسعه داده شده است. این نرم ‌افزار برای طراحی و مدل ‌سازی ساختمان ‌ها، سازه ‌هایی مثل خانه چوبی و تجهیزات مربوط به آن ‌ها استفاده می ‌شود. با استفاده از این نرم ‌افزار، می‌ توانید طرح‌ های ساختمانی و سازه‌ های مختلف را به صورت سه بعدی بسازید و نیز به صورت دقیق مشخصات فنی آن ‌ها را تعیین کنید.

نرم افزار رویت به دلیل دارا بودن امکانات پیشرفته ‌ای همچون تحلیل سازه ‌ای، ایجاد نقشه ‌های ساختمانی و مشخصات فنی، توانسته است جایگاه خوبی در صنعت ساختمان‌ سازی به دست آورد.

نرم ‌افزار رویت یکی از قدرتمند ترین نرم ‌افزارهای طراحی ساختمانی است که به مهندسان و معماران امکان می‌ دهد تا پروژه‌ های ساختمانی خود را به صورت سه بعدی و با جزئیات بالا مدل سازی کنند. برای نمونه، با استفاده از این نرم‌ افزار، می ‌توان یک خانه پیش ‌ساخته را به صورت سه بعدی طراحی کرد. در این طرح، می ‌توان به راحتی جزییات داخلی و خارجی خانه را مشاهده کرده و نیز از ابزارهای موجود در نرم‌ افزار برای تعیین مشخصات فنی، نقشه ‌های ساختمانی و تحلیل سازه ‌ای استفاده کرد.

با استفاده از نرم ‌افزار رویت، می‌ توانید طرح‌ های خانه پیش ‌ساخته را به صورت دقیق و با جزییات بالا بسازید و با استفاده از ابزارهای موجود در آن، به راحتی اطلاعات فنی خود را مدیریت کنید.

مراحل نصب نرم افزار رویت گام به گام به همراه تصاویر

نرم افزار رویت برای نصب بر روی سیستم شما، به چند مرحله نیاز دارد که در زیر به صورت خلاصه توضیح داده شده است:

مشاهده مطلب مرتبط :  10نکته آموزشی مشارکت در ساخت

دانلود نرم افزار: در ابتدا، نرم افزار رویت را از سایت رسمی Autodesk یا سایت ‌های دیگری که این نرم ‌افزار را ارائه می ‌دهند، دانلود کنید. سپس آن را از حالت فشرده خارج کنید. بعد از آن که از حالت فشرده خارج شد داخل فایل مربوطه شوید و بر روی setup کلیک راست و سپس آن را run نمایید.

نصب رویت

یک یا دو دقیقه صبر نمایید تا فایلی که می خواهید نصب کنید، باز شود. احتمال دارد، زمانی که فایل می خواهد باز شود خطای سیستمی زیر نمایش داده شود. برای رفع این ارور کافی است که ای پی سیستم خود را عوض کنید سپس دوباره مراحل بالا را انجام دهید.

آموزش نصب رویت

در مرحله بعد کافی است ابتدا تیک I agree را بزنید و بعد از آن بر روی  next همانند عکس کلیک کنید.

آموزش رویت

در مرحله بعدی محل نصب نرم افزار رویت را می توان مشاهده کنید. گزینه product را می توانید تغییر دهید ولی بهتر است به گزینه content دست نزنید.  بعد از تغییرات لازم بر روی install کلیک کنید.

آموزش رویت revit

بعد از آن که بر روی install کلیک کردید در مرحله بعدی صبر می کنید تا عملیات نصب کامل شود.

آموزش رویت

وقتی مراحل نصب نرم افزار رویت تمام شد تصویر زیر نمایان می شود. نباید نرم افزار رویت را start کنید. ابتدا باید برنامه را کرک کنید. برنامه را ببندید.

آموزش نصب revit

برای کرک کردن برنامه ابتدا به بخش control panel  شوید و بعد گزینه ی change user را فشار دهید.

آموزش رویت revit

صفحه ی باز شده را با تصویر زیر یکی کنید.

آموزش رویت

به فولدر دانلود شده مراجعه نمایید و فایل کرک را باز کنید. شما می توانید بر روی گزینه ی  Patcher Ultimate کلیک راست نمایید و برنامه را run as admin  کنید. صبر کنید تا فرایند مربوط به کرک انجام شود.

مشاهده مطلب مرتبط :  پیمانکاری چیست؟ شرایط پیمانکاری ساختمان از صفر تا 100

آموزش نصب برنامه رویت

بعد از باز شدن پنجره زیر 127.1.1.0 را وارد نمایید و تا چند لحظه صبر می کنید تا فرایند کرک انجام شود. زمانی که عملیات با موفقیت انجام شود پنجره بسته می شود.

آموزش فعال سازی رویت

بعد از بسته شدن پنجره از قسمت start نرم افزار رویت را باز می کنید. بعد از آن بر روی use a network license  کلیک کنید.

کرک رویت

بقیه مراحل را مطابق تصویر زیر انجام دهید.

آموزش نصب رویت

به همین راحتی شما توانستید نرم افزار رویت را نصب و سپس کرک نمایید.

تماس با زرین ویلا

شرکت زرین ویلا با تجربه ‌ی چندین ساله در طراحی و ساخت خانه چوبی، امکانات و ویژگی ‌های بسیاری را برای مشتریانش فراهم کرده است. اگر شما قصد ساخت یک خانه چوبی دارید، این مجموعه می ‌تواند بهترین گزینه باشد.

خانه پیش ‌ساخته توسط شرکت ، با استفاده از بهترین و با کیفیت ‌ترین مواد اولیه طراحی می ‌شوند و در طراحی آن‌ ها، اصول معماری و طراحی مدرن به کار گرفته می ‌شود. علاوه بر این، خانه ‌های چوبی ساخته شده توسط این شرکت، دارای کیفیت و پایداری بالا هستند و می ‌توانند در برابر شرایط آب و هوایی سخت و تغییرات دمایی مقاومت کنند.

در صورت تمایل به خرید یا سفارش از شرکت ، می ‌توانید با کارشناسان فروش آن تماس بگیرید و از اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات آن ‌ها، استعلام قیمت و مشاوره در مورد نحوه سفارش و تحویل کالا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button