آشنایی با انواع چوب های ترمو

اگر شما می خواهید از چوب ترموود برای کاربردهای متنوع استفاده کنید باید به خوبی با انواع چوب های ترمو آشنایی داشته باشید. این چوب ها در طی مراحل متنوع و با روش های استاندارد در معرض حرارت های مشخص شده قرار می ‌گیرند. حرارت وارد شده به این چوب ها از ۱۰۰ درجه تا بالاتر از ۲۰۰ درجه می باشد. به طور معمول این کار در مقادیر کم اکسیژن انجام می گردد. این فرآیند دیواره سلولی چوب های ترموود را حرارت می دهد. این کار موجب خشک شدن چوب ها و همچنین از بین رفتن رطوبت درون آنها می گردد و باعث می شود پس از استفاده آن در ویلا چوبی دچار کپک و آفت زدگی نشود.

با این فرآیند اجزای دیواره چوب تخریب می گردد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کشیدگی چوب در این صورت تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. چوب های ترموود بعد از اینکه در این شرایط قرار می ‌گیرند به مرحله ‌ای می ‌رسند که در آن تقریبا تمامی رطوبت داخلی شان از بین می ‌رود. مقاومت چوب ها در این صورت در برابر قارچ هایی که چوب خوار هستند بیشتر می ‌شود. به مرور زمان جهت تبدیل شدن چوب عادی به چوب های ترموود آماده می گردند. شما باید به خوبی بدانید که واکنش حرارتی متفاوتی روی این چوب ها ایجاد می ‌شود. به همین دلیل انواع چوب های ترمو وارد بازار می گردد.

معرفی ویژگی و مشخصات انواع چوب ترمو

چوب های ترموود علاوه بر کاربردهای داخلی که در ساختمان سازی دارند جهت استفاده در نمای چوبی بیرون ساختمان استفاده می شوند. این روزها با عناوین متنوعی مانند چوب ترمو، ترموود و چوب ترموود وارد بازار می گردند. در انواع گونه هایی که مانند ایروکو، نوئل، کاج و غیره می باشند این نمونه چوب ‌ها را عرضه می‌ کنند. جهت محافظت در برابر اشعه نور خورشید و همچنین زیبایی چوب، پوششی از لاک الکل، پایه آبی و یا رنگ روغن را روی آن می زنند. این کار موجب نگهداری طولانی مدت چوب می گردد. انواع چوب های ترمو که شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

مشاهده مطلب مرتبط :  پیمانکاری چیست؟ شرایط پیمانکاری ساختمان از صفر تا 100

انواع ترمو

  1. نرم چوب ها

 زمانی که ما می‌گوییم نرم چوب های ترموود لزوما به این معنا نمی باشد که این چوب ها شکننده ‌تر، ضعیف تر و یا کم تراکم تر از چوب های سخت هستند. این چوب ها دارای یک چگالی و همچنین فاصله مولکولی کمتری می باشند. از آنجایی که گره های مرکزی درون این چوب ها به کار گرفته نشده است بافت خاص و ویژه‌ ای دارند. این مسئله موجب زیبایی نرم چوب های ترموود شده است. این نمونه از چوب ها به دلیل بافت سبکی که دارند ارزان هستند و به عنوان یکی از چوب های پرکاربرد شناخته می شوند.

برای نمای چوبی ساختمان ها این نمونه چوب ها را به کار می ‌گیرند. در واقع تفاوت اصلی که چوب های نرم و چوب های سخت دارند در چگونگی تولید آنها می باشد. چوب های نرم از جمله بازدانگان و چوب های سخت از جمله نهاندانگان هستند. به اصطلاح به این نمونه از درختان، درختان همیشه بهار می ‌گویند. چرا که این درختان در فصل سرما اصلا برگ ریزی ندارند. پوشش سبز برگ های آنها در تمامی طول سال باقی می ‌ماند. رنگ چوب این درختان تا حدودی زرد و مایل به قرمز می باشد. درختان مربوط به کاج فنلاند از جمله بهترین چوب های ترموود نرم به شمار می ‌روند. شرایط اقلیمی خاصی که منطقه فنلاند دارد مربوط به زمستان های بلند و تابستان های کوتاهش می باشد. با مقاله زرین ویلا همراه باشید.

 درختان چوب های نرم ترموود

این درختان حدود دو ماه از سال می توانند رشد کنند. رطوبت خاک آنها بسیار بالا می باشد. در تابستان شرایط ایده‌ آلی را برای جنگل قطبی به وجود می ‌آورند. به علت کوتاه بودن تابستان درخت ها تنها می‌ توانند به سمت آفتاب حرکت کنند. درختان بسیار صاف و مستقیم به صورت عمودی رشد خواهند کرد. این امر موجب می گردد که درختان برای تهیه الوار مناسب باشند. بیشتر درختان کاج ترموود مستقیم و سریع رشد می کنند. در نتیجه چوب های آنها را به آن به عنوان چوب نرم تر می شناسند.

مشاهده مطلب مرتبط :  انواع سنگ های پیش ساخته ساختمانی

چوب نرم ترموود ارزانتر از چوب های سخت ترموود می باشد. پیدا کردن چوب های نرم ترموود که رویش پایداری دارند تا حدودی آسان است. چوب هایی که رویش شان پایدار می باشند چوب هایی هستند که در مزارع پرورش داده می شوند. اگر این نمونه از چوب ها در مزارع رشد کنند در جنگل زدایی شرکت نخواهند کرد و از آنها به عنوان یک منبع عالی برای صنایع نام می ‌برند.

  1. چوب های سخت

 یکی دیگر از انواع چوب های ترمو که کارایی زیادی دارد چوب های سخت می ‌باشد. بسیاری از نجاران علاقه ‌مند هستند که با چوب ‌های سخت کار کنند. بافت و الگوی این چوب ها موجب می گردد که بسیاری از افراد از آنها استفاده نمایند. برخی از مبلمان های جالب را با این نمونه چوب ها تولید می‌ کنند. آن چیزی که مصرف درختان مربوط به چوب سخت را محدودتر می نماید قیمت آنها می باشد. وسایلی که برخی از گونه های مربوط به این درختان را می‌ سازند تا حدودی گرانتر می شوند.

چوب ترمو

سخت چوب های ترموود را به عنوان درختان پهن برگ می شناسند. انواع دیگر درختان سخت چوب شامل صنوبر، گردو، زبان گنجشک و غیره است. این درختان در زمستان برگ ریز هستند و در بهار دارای برگ های جدید می باشد. آوندهای بزرگ روی برگ های این درخت مشخص است. سخت چوب ها از آنجایی که بافت خاصی دارند نمای چوبی خاصی را ایجاد می‌ کنند. وسایلی که با استفاده از این چوب ها تولید می ‌شوند می ‌توانند گران شوند.

مشاهده مطلب مرتبط :  5 ویژگی بهترین پلان ها برای ساخت ویلا

نگهداری از انواع چوب های ترمو

هر یک از انواع چوب های ترمو باید به درستی نگهداری شوند. چوب های سخت آنجایی که قیمت و وزن بالایی دارند باید شیوه خاصی برای نگهداری شان در نظر بگیرید. این چوب ها برای نمای ساختمان و کف سازی توصیه می‌ گردد. برخی از سخت چوب ها را به راحتی نمی‌ توانید پیدا کنید چرا که آنها نایاب هستند. شما برای نگهداری کردن از چوب های ترموود باید به خوبی استانداردهای مربوط به مراقبت از چوب ها را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button