5 طراحی برتر ویلا در جهان + تصاویر

زمانی که کلمه ویلا را به زبان می آوریم، به یاد تعطیلات، خوش گذرانی و تفریح می افتیم. که این موضوع دور از انتظار نیست. زیرا معمولا افراد در ویلا به صورت دائمی اقامت ندارند و ویلاها عموما در مناطق خوش آب و هوا و اطراف شهر بنا می شوند و افراد برای تعطیلات یا گذراندن اوقات خود به صورت موقت به ویلا می روند و درآنجا تفریح یا استراحت می کنند. برخی ترجیح می دهند در یک ویلاچوبی اقامت داشته باشند و برخی دیگر علاقه به ویلای مدرن بتنی دارند. سکونت در یک خانه چوبی می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد درحالیکه برای برخی دیگر جذابیتی ندارد. به همین دلیل، طراحی ویلا دارای جنبه های متفاوتی می باشد که معمولا بنا به سلیقه ی کارفرما اجرا می شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین ویلاهایی که دارای طراحی های منحصر به فردی هستند را معرفی نماییم.

  1. ویلای دون هیلبرینک بوش (Dune Villa Hilberink Bosch)

این ویلا که در منطقه ای واقع در کشور هلند بنا شده است در جنگل کاج واقع شده است و ارتفاع این سازه به 6 متر می رسد. باتوجه به اینکه طبیعت این منطقه منحصر به فرد می باشد، معماران این سازه نیز تلاش کرده اند تا زیبایی طبیعت را به تماشا بگذارند و تمرکز طراحی را به بهره گیری از این طبیعت بگذارند. در نمای این ویلا از چوب طبیعی استفاده شده است، البته بسیاری از قسمت ها از شیشه تشکیل شده اند تا طبیعت فضای بیرونی به خوبی قابل مشاهده باشد. استفاده از راه پله ی مارپیچ آن را در لیست بهترین طراحی های ویلا قرار داده است. زیرا شکل مارپیچ آن به نوعی خاص و منحصر به فرد است و شبیه آن را در هیچ جا نمی توان دید. یکی از نقاط قوت طراحی این ویلا، استفاده درست از چوب طبیعی می باشد. در برخی از قسمت های ویلا مانند آشپزخانه، راهرو یا کتابخانه از چوب طبیعی بهره گیری شده است. چوب به دلیل ماهیت طبیعی که دارد موجب روح بخشیدن به فضای ویلا می شود و آن را منحصر به فرد می نماید.

مشاهده مطلب مرتبط :  قیمت خانه پیش ساخته دست دوم

ویلا Dune Villa Hilberink Bosch

  1. ویلای اوپنینگ رو هاوس (Opening Row House Villa)

این ویلا در یکی از روستاهای قدیمی کشور تایلند بنا شده است. علیرغم واقع شدن در مزارع کشاورزی و در محیطی سنتی، دارای طراحی مدرن و پیشرفته ای می باشد. این ویلا دارای مساحتی حدود 107 متر مربع می باشد. مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت این ویلا عمدتا چوب و بتن هستند. استفاده از چوب در این ویلا موجب حفظ ماهیت طبیعی محیط اطراف و درعین حال مدرنیته کردن طراحی می شود. به همین دلیل می توان انتخاب چوب را هوشمندانه دانست.

  1. ویلای رودخانه یانگ چنگ (Yangcheng Lake Villa)

یکی از معروف ترین ویلاهای سبک مدرن ویلای یانگ چنگ می باشد که در چین واقع شده است. درواقع این نام متعلق به مجموعه ای از ویلاها می باشد که همگی در کنار رودخانه ی یانگ چنگ قرارگرفته اند. دلیل این نام گذاری نیز همین موضوع است. در طراحی این ویلا طراح سعی نموده است تا روابط بین همسایگان و اطرافیان را منعکس نماید و این موضوع را بیان کند که باوجود تفاوت های فرهنگی یا سلیقه ای می توان درکنار یکدیگر زندگی نمود. یکی از دلایل منحصر به فرد بودن این ویلاها، تصویر آن در رودخانه است که منظره ی چشم نوازی را به وجود می آورد. همچنین، طراحی این ویلاها به گونه ای انجام شده است که درعین استفاده حداکثری از طبیعت اطراف ویلا، آسیبی به محیط پیرامون و طبیعت نرسیده است.

  1. ویلای گوسو آریستو (Gusu Aristo Villa)

ویلای گوسو آریستو در شهر سوژو واقع در چین بنا شده است. درواقع این نام متعلق به مجموعه ویلاهایی است که به صورت شهرک مسکونی ساخته شده اند. این شهرک در مرکز شهر واقع شده است و باتوجه به بافت سنتی شهر، طراحی آن نیز به صورت سنتی انجام گرفته است. در ابتدای ورودی این شهرک، باغی وجود دارد که پوشش گیاهی متراکم آن و وجود گیاهان زیبا منظره ی منحصر به فردی را ایجاد می کند. افراد حین ورود به این شهرک در ابتدا از میان این باغ گذر می کنند که فضای هنری و شاعرانه ای را تداعی می کند. همچنین، حفظ بافت سنتی درعین مدرنیته و استفاده از متریال و امکانات به روز، نکته ای است که در این طراحی به خوبی به آن توجه شده است.

مشاهده مطلب مرتبط :  خانه پیش ساخته دست دوم شیپور

ویلا Gusu Aristo Villa

  1. ویلای کازا سان ویدا (Casa Son Vida Villa)

این ویلا به دلیل طراحی بسیار پیچیده و سرزنده ای که دارد، جزو بهترین ویلاهای دنیا می باشد. ویلای کازا سان ویدا در شهر مایورکا واقع در کشور اسپانیا بنا شده است. مساحت این ویلا حدود 790 متر مربع می باشد. این ویلا از دو بخش خانوادگی و بخش خصوصی تشکیل شده است. بخش خانوادگی آن شامل اتاق نشیمن، سرویس ها، اتاق خواب ها می باشد. و بخش خصوصی آن شامل مواردی نظیر اتاق کار، کتابخانه، سینما می باشد. طراحی این ویلا به گونه ای انجام شده است که از ریزترین و کوچک ترین فضاها به طور حداکثری استفاده شده است و پیوستگی و انسجام منحصر به فردی بین تمامی اجزای آن به وجود آمده است. درواقع این ویلا نه تنها یکی از بهترین طراحی ها را دارد، بلکه از لوکس ترین ویلاهای دنیا نیز به شمار می رود. زیرا برای مبلمان و چیدمان آن هزینه ی بسیار زیادی صرف شده است و از بهترین متریال برای ساخت آن بهره گیری شده است.

خلاصه مطلب

بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات ترجیح می دهند در ویلای شخصی خود اقامت داشته باشند. ویلاها معمولا دارای طراحی های منحصر به فردی هستند تا مکان جذابی برای تفریح و گذراندن تعطیلات باشند. در این مقاله گزیده ای از بهترین ویلاهای طراحی شده در سراسر دنیا را با شما به اشتراک گذاشتیم. هریک از آنها دارای ویژگی هایی هستند که انها را متمایز می کند. به همین دلیل می توان آن ها را منحصر به فرد دانست. البته نمی توان مکان جذاب انها یا هزینه های هنگفت برای طراحی و ساخت آنها را نادیده گرفت. طبیعتا طراحی و ساخت چنین ویلاهای خاصی نیازمند هزینه و مکان متناسب نیز می باشد.

مشاهده مطلب مرتبط :  کانکس دست دوم ارزان قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button