نحوه اجرای ترموود

یکی از مهمترین نکاتی که زمان اجرای ترموود باید به آن دقت داشته باشید مهارت و تجربه کافی نصاب است. جهت استفاده از چوب های ترموود در پروژه های متفاوت مراحل گوناگونی را پیش از نصب باید انجام دهید. برای اینکه ماندگاری و کیفیت چوب های ترموود را افزایش دهید باید به خوبی نصب آن را از نظر استانداردهای مشخص شده مورد بررسی قرار دهید. زیرسازی اولیه، توجه کردن به جنس چوب و همچنین استفاده کردن از ابزارهای ویژه برای نصب ترموود اهمیت زیادی دارد.

شاید اولین قدم جهت حفظ کیفیت و همچنین کارایی چوب های ترموود رعایت کردن برخی نکات پیش از اجرای ترموود باشد. عدم توجه کردن به این مراحل آسیب جدی به الوارهای ترموود وارد خواهد کرد. بعد از بارگیری کردن زمان تحویل چوب ها و حمل آنها باید به دقت کنید که به آنها آسیبی وارد نشود. اگر شما می خواهید در بخش‌ های دیگر نمای‌ ساختمان از مصالحی مانند آجر و سنگ استفاده کنید باید مراحل اجرای چوب ترموود را به اتمام برسانید.

نکاتی در مورد انبار کردن چوب ترمو

 جهت انبار کردن هر یک از چوب های ترموود باید آنها را در محلی قرار دهید که سطح آن صاف می باشد. صاف بودن سطح موجب می گردد که تاب در قسمت پروفیل ها ایجاد نشود. الوارها را به صورت دسته بندی اگر تحویل گرفتید باید برای قرار دادن هر یک از چوب ها روی پالت بعدی فاصله استاندارد ۶ الی ۱۰ سانت را در نظر بگیرید. بعد از انجام دادن صحیح انبار پروفیل های ترمووود پوشش پلاستیکی مشخصی را روی آنها قرار دهید. زمان نصب ترموود در نمای ساختمان تمامی موارد بالا را باید در نظر داشته باشید.

مشاهده مطلب مرتبط :  انواع پنجره مناسب ویلا کدام اند؟

اجرای ترموود

نکاتی در مورد نحوه اجرای ترموود

پیش از اجرای ترموود از زیر سازی بخش مورد نظر باید اطمینان خاطر داشته باشید. اگر شما از سیمان جهت زیرسازی استفاده می کنید باید زیرسازی را به ۴ سانتیمتر برسانید. برای اجرای نمای ترکیبی با ترموود از مهندسین ناظر درخواست کنید که مجموع زیرسازی را محاسبه کنند. هرگز نباید چوب های ترموود را به صورت مستقیم و بدون زیرسازی به محل مورد نظر خود بچسبانید. جهت نصب چوب ترموود به قوطی های آهنی باید از چوب های اشباع شده بین کار خود استفاده نمایید.

از آنجایی که خاصیت چوب های ترموود به گونه ای است که در معرض تغییرات آب و هوایی امکان تغییر ابعاد عرضی دارد باید نصب پروفیل ها را با اندازه استاندارد انجام دهید. پروفیل هایی که می خواهید چوب را روی آنها قرار دهید مقطعشان را نیاز است از نظر طولی و عرضی بررسی کنید. از سنگین بودن نمای ساختمان به دلیل زیرسازی آهنی اجتناب نمایید. به این نکته توجه نمایید که فاصله هر یک از پروفیل‌ های چوب ‌های ترموود از یکدیگر جدا باشد. حداکثر فاصله آنها را نیاز است که به خوبی بررسی کنید.

 فاصله هر یک از چوب های ترموود از ابتدای الوار را باید به خوبی بررسی نمایید. این فاصله تا وسط اولین پیچ حدود ۴ سانتی متر می شود. برای پیدا کردن الوارهای ترموود در نما می توانید از پیچ های خودکار استفاده نمایید. هرگز پیچ ها را به صورت مستقیم روی سطح الوار دریل نکنید.

زیرسازی چوب ترمو

برای نصب کردن چوب ترموود بر روی هر یک از سطوح نیاز است که مکان را زیر سازی نمایید. برای این منظور به طور معمول از استاد کارانی که تخصص و تجربه بیشتری دارند درخواست نصب ترموود را داشته باشید. اجرای ترموود بر اساس استانداردهای مشخص شده باید انجام گردد. اگر استانداردهای لازم را برای چوب ترموود رعایت نکنید امکان دارد که به بخش زیرسازی آسیب وارد شود. با مقاله زرین ویلا همراه باشید.

مشاهده مطلب مرتبط :  مراحل گرفتن پایان کار برای ویلا چوبی

 یکی از مزایای زیرسازی ترمو نسبت به شاسی کشی این است که مقرون به صرفه تر می باشد. شاسی فلزی سطح کمتری از کف ساختمان را بیرون می ‌زند. شما برای جلب کسب اطلاعات بیشتر جهت نصب چوب های ترمووود در ساختمان های متفاوت می توانید با کارشناسانی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارند مشورت کنید. آنها به خوبی به اطلاعات دقیق و لازم را می توانند برای نصب چوب ترمو به شما ارائه دهند.

اجرای ترموود

ویژگی های چوب زیرسازی ترمو

چوب زیر سازی شده از آنجایی که درونش ماده ‌ای به نام اشباع قرار می ‌گیرد به عنوان چوب اشباع شده معرفی خواهد شد. جنس این نمونه چوب ترموود بسیار عالی است و می تواند تا ۲۵ درصد رطوبت را کاهش دهد. ابعاد چوب های اشباع شده متفاوت می باشد. زمان نصب چوب های ترموود در نما از چوب های زیرسازی که ابعاد استانداردی دارند استفاده خواهد شد.

 زیرسازی هر یک از انواع چوب های ترموود با اتصالات متنوع انجام می گردد. جهت اتصال چوب های ترموود از زیرسازی پیچ استیل باید استفاده شود. استفاده از پیچ ها با قطر بیشتر از آنجایی که موجب ترک در چوب می ‌شود توصیه نخواهد شد. بر همین اساس زمانی که می ‌خواهید زیرسازی اجرای ترموود را انجام دهید باید در مورد نکات مهم مربوط به روش نصب و ویژگی های زیر سازی چوب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه اجرای ترموود برای کف

علاوه بر طراحی نمای ساختمان با چوب های ترموود باید بدانید که کفپوش های ساختمان ها را با این چوب طراحی می کنند. رنگ های تایل چوب ‌های ترموود وسیله متخصصان بر اساس دکوراسیون منزل انتخاب خواهد شد. مزیت خاصی که رنگ‌ های این کفپوش ها دارند بر اساس فرمولاسیون ضد سائیدگی عالی می باشد.

مشاهده مطلب مرتبط :  انواع سنگ های پیش ساخته ساختمانی

نصابان در زمان بسیار کمی می توانند نصب کفپوش های ترموود را بدون نیاز به مراحل پیچیده انجام دهند. نکته مهمی که در مورد کفپوش های ترموود وجود دارد مقاومت آنها در برابر میکروب ها، قارچ ها و حشرات می باشد. استفاده از ساختار های طبیعی برای ایدئولوژی فوق‌العاده در مکان‌هایی که لوکس هستند در چوب های ترموود وجود دارد.

هزینه اجرای ترموود

هزینه ای که مربوط به اجرای چوب های ترموود می باشد بستگی به شاسی کشی و سطح پروژه دارد. متراژ پروژه اگر زیاد باشد باید هزینه بیشتری را برای نصب چوب ها پرداخت کنید. کیفیت بالای چوب های ترموود را بررسی کنید و سپس آنها را خریداری نمایید. هزینه چوب نرم ترموود با چوب سخت ترموود فرق می کند. قیمت چوب سخت بیشتر از نرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button