ساخت خانه چوبی درتهران

روزانه بسیاری از مردم به دنبال خرید، ساخت یا اجاره ویلاهای چوبی درنزدیکی محل زندگی خود هستند. با توجه به اینکه کلانشهر تهران یکی از شلوغ ترین و آلوده ترین شهرهای کشورمی باشد، مردم این شهر به دنبال جایی برای گذراندن زمان و تعطیلات خود هستند تا بتوانند کمی از شلوغی شهر دورشوند تا به آرامش نسبی برسند. یکی از گزینه ها برای گذراندن تعطیلات، شهرهای شمالی کشور هستند. اما اگر به دنبال محل نزدیک تری باشید تا زمان کوتاه تری را صرف رفت و آمد کنید، شهرستان های اطراف تهران بهترین گزینه هستند. شهرستان هایی نظیر فیروزکوه، سنگان، لواسان، فشم، دماوند و شهریار مناطقی می باشند که دارای آب  وهوای مطلوبی هستند و مزیت آنها نزدیکی به مرکزشهرتهران می باشد. به همین دلیل، ساخت ویلای چوبی در این مناطق می تواند گزینه ی مناسبی باشد. با مزیت هایی که ویلاهای چوبی دارند می توانند محل خوبی برای رسیدن به آرامش و گذراندن اوقات فراغت باشند. دراین مقاله جزئیات بیشتری از ساخت ویلا چوبی درتهران را بیان خواهیم کرد.

خانه چوبی در تهران

مزیت های ساخت ویلا چوبی اطراف تهران

نزدیکی به شهرتهران:

شهرستانهای اطراف تهران مناطق خوش آب وهوایی هستند که به دلیل فاصله کوتاهی که با شهرتهران دارند دارای محبوبیت خاصی هستند. شاید برخی باورنکنند که با طی کردن مسافت کوتاهی از تهران که دراکثرمواقع دارای هوایی آلوده است، بتوانند به منطقه ای با آب و هوایی مطبوع برسند و درآنجا استراحت کنند. اما اگر این مناطق را ازنزدیک ببینند حتما به آن علاقه مند خواهند شد.

کاهش زمان رفت و آمد:

همه کسانی که به دنبال گذراندن اوقات خود درمحل خوش آب و هوا هستند، می خواهند در کوتاهترین زمان به محل مورد نظرخود برسند. شهر تهران هرروزه دارای ترافیک سنگین می باشد، به همین دلیل مردم این شهرترجیح می دهند که زمان کمی را صرف رسیدن به محل اقامت خود درتعطیلات کنند. شهرستانهای اطراف تهران ازاین جهت مناطق مناسبی هستند زیرا در کمترین و کوتاهترین زمان می توان به آن دسترسی داشت.

مشاهده مطلب مرتبط :  انواع کاربری زمین

دسترسی به مرکزشهر:

یکی ازمزیت های ساخت ویلا چوبی درمناطق اطراف تهران این است که درعین حال که درمحل آرام وساکت و بدون شلوغی همراه با آب وهوای مناسب سکونت دارید، به مرکز شهر تهران نیز به خوبی دسترسی دارید و می توانید از امکانات آن استفاده کنید. نزدیک بودن به مراکزدرمانی مهم، مراکز تجاری و غیره، از مزیت های این مناطق می باشند.

طبیعت دلچسب:

کمترکسی پیدا می شود که از دیدن طبیعت سرسبز و بودن در آب و هوای خوب لذت نبرد. انسان ذاتا طبیعت را دوست دارد و بودن در طبیعت به اوآرامش می دهد. مناطق ییلاقی تهران مانند فیروزکوه، لواسان، شهریارو… از جمله مناطقی هستند که طبیعت چشم نوازی دارند و هربیننده ای را به خود جذب می کنند. ساختن ویلای چوبی درچنین طبیعتی بهترین کاری است که می توان برای آرامش خود انجام داد و ازآن لذت برد.

معرفی مناطق ییلاقی تهران، مناسب برای ساخت ویلا چوبی

فشم:

شهرفشم یا همان رودبارقصران یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات می باشد. این شهردارای سه محله اصلی به نام های اوشان، فشم و میگون است، به همین دلیل به طورعامیانه به آن اوشون فشم نیز می گویند. شهرفشم در25 کیلومتری شمال شرقی شهرتهران واقع گردیده است و درمیان رشته کوه البرز قرار دارد. باتوجه به اینکه یک منطقه کوهپایه ای محسوب می شود، هوای سردسیری دارد به طوری که درتابستان وبهارمعتدل و درزمستان و پاییزبسیار سرد می باشد. جمعیت این شهر حدود 7 هزارنفر است. ازمناطق دیدنی این شهر می توان به آبشارلالان، آبشارلارمحله، آبشاریخی آبنیک، دشت جانسون، دره آهنگرک، پیست اسکی دربندسر، غاراسبول، رودخانه فشم یا جاجرود اشاره نمود. برای کسانی که به دنبال مکانی نزدیک شهرتهران برای گذراندن تعطیلات خود هستند، این شهر گزینه مناسبی می باشد که تقریبا با فاصله یک ساعت از شهر تهران می توان رسید. افرادی که علاقه به ساخت ویلا چوبی در نزدیکی تهران دارند، شهرفشم باتوجه به مزیت هایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مشاهده مطلب مرتبط :  نکات نقشه کشی سازه چوبی

ویلا چوبی در تهران

لواسان:

شهرستان شمیرانات مرکز بخش لواسانات می باشد. لواسان دره ییلاقی است که دردامنه جنوبی کوه های البرز قرار دارد. این شهردر 11 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است که این یکی از مزیت های مهم آن است. از تهران می توان طی 30 دقیقه به آن رسید. از این جهت که نزدیک ترین منطقه ییلاقی به تهران می باشد گزینه مناسبی برای ساخت ویلا است. خصوصا اگر ویلای چوبی باشد که در دل دامنه کوه و طبیعت بی نظیر آن چشم نوازی کند. دیدن سازه ی چوبی در چنین منطقه زیبایی خالی از لطف نیست و نظر هربیننده ای را به خود جذب می کند. رودخانه جاجرود، دریاچه دارک زون، و سد لتیان از جمله مکان هایی است که در لواسان می توان بازدید کرد.

شهریار:

این شهرمرکز شهرستان شهریار می باشد که درغرب استان تهران واقع شده است. اما به دلیل وجود باغات فراوان، آب وهوای آن با دیگر شهرهای تهران تفاوت بسیاری دارد. باتوجه به وجود باغات میوه فراوان و متنوع، و آب  و هوای مطلوبی که دارد به ریه تهران نیز معروف است. طبیعت این شهربسیار زیباست. بسیاری از محصولات لبنی، میوه و دیگر محصولات کشاورزی از این منطقه به مناطق دیگر تهران انتقال داده می شوند تا به فروش برسند. ازاین جهت، این منطقه نیز می تواند گزینه مناسبی برای ساخت ویلای چوبی باشد. زیرا فاصله کمی با تهران دارد و آب و هوای مناسبی دارد. ویلای چوبی در شهریاررا می توان داخل باغ نیز احداث کرد. زیرا اکثر بافت این شهررا باغات تشکیل می دهند.

مشاهده مطلب مرتبط :  طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

سخن آخر

شهروندان تهرانی که هرروز در ترافیک هستند و بسیاری از زمان خود را در هوای آلوده سپری می کنند، ترجیح می دهند که تعطیلات خود را در مکان آرام و خوش آب وهوا بگذرانند. اگر این مکان به محل زندگی آنها نزدیک باشد که حتما خیلی بهتر است. اگر دراین مناطق ویلای چوبی هم داشته باشند دیگر همه چیز برای استراحت و آرامش فراهم خواهد بود. در اطراف تهران مناطق ییلاقی زیادی وجود دارند که این ویژگی ها را دارند و شما می توانید ویلای خود را در آنجا بسازید و از تعطیلات خود لذت ببرید. با توجه به ویژگی هایی که سازه های چوبی دارند قطعا مناسب این مناطق هستند. زیرا چوب خاصیت اکوکمپ دارد به این معنا که دوستدارمحیط زیست است و آسیبی به آن نمی رساند. به همین جهت مناسب طبیعت بکر این مناطق زیبا در اطراف تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button